Okul öncesi dönem çocuklarının bakış açısı alma becerileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada okul öncesi dönem çocuklarının bakış açısı alma becerileri ile duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi ile desenlenmiştir. Araştırmaya Eskişehir ilinde, Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bağımsız anaokulu ve anasınıflarına devam eden 48-72 ay arası 143 çocuk katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Çocuk Genel Bilgi Formu”, “Çocuklar için Bakış Açısı Alma Testi (ÇBT)” ve “Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çocukların bakış açısı alma ve duygu düzenleme puanlarının yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, okula devam süresi vb. değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı t-testi ve ANOVA testi kullanılarak; bakış açısı alma ve duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişki Pearson Korelasyon yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda çocukların bakış açısı alma becerilerinde yaş, cinsiyet, okula devam süresi ve anne çalışma durumuna göre anlamlı farklılıklar olduğu; duygu düzenleme becerilerinde ise yaş ve anne çalışma durumuna göre anlamlı farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir. Çocukların Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği toplam puanı ve ÇBT toplam puanı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ancak Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği’nin duyguları tanıma/anlama ve duyguları ifade etme alt boyutlarının puanları ile ÇBT’nin toplam puanı ve ÇBT’nin duygusal bakış açısı alma alt boyutunun puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca duyguları tanıma/anlama alt boyutunun puanı ile ÇBT’nin algısal bakış açısı alma alt boyutunun puanı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27222Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]