Açık ve uzaktan öğrenmede çok aşamalı ölçmenin etkililiğinin incelenmesi : bir simülasyon çalışması
Abstract
Ölçme ve değerlendirmenin özünde bireyin zihninde gizil (örtük) durumda bulunan bilgi birikimini en az hata ile gerçeğe en yakın doğrulukta kestirebilmek yatmaktadır. Geçmişten günümüze bu konu ile ilgili pek çok yöntem uygulanmış olmakla birlikte en yaygın kullanılan ölçme aracı sınavla ölçme ve değerlendirme yöntemidir. Bu sınavların özellikle geniş kitlelere uygulanma biçimi çoktan seçmeli testler şeklindedir. Araştırma kapsamında MST örüntüsü test üretme yönteminin açıköğretim sınavlarına uygulanması durumunda elde edilen olası sonuçların simülatif bir ortamda farklı yöntem ve tekniklerle incelenerek Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) sistemi için optimum algoritmanın keşfedilmesi amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde simülasyona dayalı olarak üretilen verilerin KTK, IRT ve MST (MST-R ve MST-S) yöntemlerinin her biri için ayrı ayrı standart hata değerleri, korelasyon katsayısı, AIC değerleri ve farklı kuramlara göre puan sıralaması farkları bağlamında analizleri gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre KTK verilerle en az uyumlu yöntem olarak tespit edilirken IRT 3PL yöntemi en az standart hata değerine sahip optimum yöntem olarak tespit edilmiştir. MST test sunum yöntemi ise KTK’dan önemli oranlarda uzaklaşırken IRT 3PL yöntemine oldukça yakın sonuçlar vermektedir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular, MST yönteminin açık ve uzaktan öğrenme sistemleri dahil olmak üzere geniş kitlelere çoktan seçmeli testler ile sınav uygulayan herhangi bir sistemin ölçüm kesinliğini artırabileceğini göstermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [40]