K12 düzeyinde yabancı dil İngilizce derslerinde harmanlanmış öğrenme sistemi : bir eylem araştırması
Abstract
Harmanlanmış öğrenme, öğrenenleri hızla değişen karmaşık bir dünyaya hazırlayabileceği ileri sürülen bir eğitim sistemi olarak değerlendirilmektedir. Harmanlanmış öğrenmeyi bir sistem olarak ele alan her kademede çalışmaların yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı karmaşık uyarlanabilir harmanlanmış öğrenme sistemi çerçevesinde K12 düzeyinde yabancı dil İngilizce derslerinde harmanlanmış öğrenmenin nasıl uygulanabileceğini araştırmaktadır. Çalışmada eylem araştırması kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, araştırmacı günlüğü, öğrenci yansıtıcı günlükleri, yarı-yapılandırılmış görüşme, gözlem, doküman incelemesi, video kayıtları, ÖYS kayıtları, telefon mesajları, harmanlanmış öğrenme anketi, sınavlar, öğrenci ürünleri, öğrenci e-ürünleri ve değerlendirme formları kullanılmıştır. Verilerin analizi için betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Eylem planları uygulaması öncesi ihtiyaç analizi yapılmıştır. İhtiyaç analizinden elde edilen bulgulara göre planlamalar yapılmıştır. Araştırmada toplam 10 eylem araştırma döngüsü gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, 41 öğrenci ve 21 velinin görüşleri alınarak harmanlanmış öğrenme değerlendirilmiştir. Öğrencilerle yapılan görüşme verilerinin analizi sonucunda modele ilişkin olumlu görüşler, karşılaşılan zorluklar ve dil becerilerinin gelişimi ortaya çıkan ana temalardır. Velilerle yapılan görüşmeler sonucunda modele ilişkin memnuniyet, modelin devamlılığı ve modelin yaygınlaşması ortaya çıkan temalardır. Karmaşık uyarlanabilir harmanlanmış öğrenme sisteminin K12 yabancı dil İngilizce derslerinde nasıl uygulanabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın K12 düzeyinde harmanlanmış öğrenme ile ilgili kuramsal ve uygulama boyutunda öğretmenlere, uygulayıcılara ve araştırmacılara yol gösterici nitelikte olduğu düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [40]