Kurum kültürü ve şirketlerin değer tanımlarında sosyal inovasyon
Abstract
Kurum kültürü, organizasyonların değerlerini, inançlarını ve iş yapış biçimlerini yansıtan, başarı ve stratejilerine yön veren önemli bir kavramdır. Günümüzde kurumların genel olarak müşteri odaklı, sürdürülebilirlik ve inovasyona önem veren, çalışanlarını, paydaşlarını destekleyen ve topluma değer katmayı hedefleyen bir kurumsal değerler sistemi benimsemeleri beklenmektedir. Bu kapsamda şirketlerin güncel inovasyon bakış açıları geliştirmeleri ve özellikle topluma katkı içeren uygulamalara yönelik yeni yeteneklerini kurumsallaştırması gerekmektedir. Toplumsal sorunları önemseyen, çevre, iklim değişikliği ve insan hakları gibi tüm dünyayı ilgilendiren konuları içselleştiren şirketler uzun vadeli rekabet ve sürdürülebilirlik açısından ön plana çıkmaktadır. Şirketlere bu stratejik bakışı kazandıran en önemli kavramlardan biri sosyal inovasyondur. Türkiye’de özellikle sanayi kuruluşlarının sosyal inovasyon kavramını bir değer ve kurum kültürü olarak benimsemesi topluma fayda sağlamasının yanı sıra değişen performans ölçütleri, yarının iş gücü, uzun vadeli rekabet ve sürdürülebilirlik için değerlidir. Bu çalışmanın genel amacı, şirketlerin değerler haritasında sosyal inovasyonun bir kurum kültürü ögesi olarak ne şekilde algılandığını incelemek ve kültür iletişimi yönetimi açısından bir model önerisi sunmaktır. Çalışmanın evreni İSO 2021 listesinde yer alan şirketler olup örneklem kurumsal değerlerini tanımlayan 64 şirketten oluşmaktadır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [59]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
1714-1715 Yılları Arasında Konya’daki Mahallelerin Konut Yayılımlarının 45 Numaralı Şeriye Sicil Defterindeki Menzil Satış Belgeleri Işığında Çözümlemesi
Halaç, Hanım Hicran (2012)Tarihsel araştırmalar genellikle, geçmiş dönemlerin gündelik hayat yapıları ile ilgilenmek yerine, tarihsel dönüşüm eşiği olarak nitelenen bazı olayları incelemeyi tercih etmiştir. Çünkü tarihsel süreçte iz bırakıcı diye ... -
The Effects of External Monetary Policy Shocks on Turkish Macroeconomic Variables
Tiryaki, Ahmet (2005)Ekonomik olarak gelişmiş ülkelerin para politikalarindaki değişiklikler sadece bu ülkelerin reel makro ekonomik değişkenlerini değil aynı zamanda effektif talep dışşallıklan yoluyla onlarla ekonomik ve finansal anlamda ... -
Veblen'ci Gösteriş Amaçlı Tüketim
Açıkalın, Sezgin; Erdoğan, Levent (2004)Zenginliğin, gösteriş amaçlı yapılan tüketim harcamalarıyla, toplumun tamamına bir sinyal şeklinde gönderilmesi "sosyal statü kazanma" amaçlı olarak Veblen tarafından ele alınmış ve ekonomi literatürüne girmiştir. Sosyal ...