Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzen, Arzu
dc.contributor.authorYıldıran, Büşra
dc.date.accessioned2024-05-17T07:38:45Z
dc.date.available2024-05-17T07:38:45Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28275
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, erken çocukluk döneminde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan okul öncesi öğretmenleri ve özel eğitim öğretmenlerinin oyun becerilerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve bu görüşlerin karşılaştırılmasıdır. Araştırma sorularına yanıt bulmak amacıyla araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden ülkemizin Doğu Anadolu bölgesine bağlı illerde gelişimsel yetersizliği olan çocuklarla çalışan 8 okul öncesi ve 8 özel eğitim öğretmeniyle görüşülmüştür. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiş, veriler yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Her iki katılımcı grubuna sorulan yarı-yapılandırılmış sorular içerik analiziyle analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında okul öncesi ve özel eğitim öğretmenlerinin oyun becerilerine yönelik tanımlamaları ve oyun etkinliklerine programlarında yer verme sıklığı temalarındaki görüşlerinde benzerlik bulunmuştur. Bu benzerliklerin yanı sıra iki öğretmen grubunun oyun davranışlarına yönelik gözlemleri, programlarında yer verdikleri oyunlar, programlarında oyun etkinliklerine yer verme amaçları, öğrencilerinin oyun etkinliklerine katılımı hakkındaki düşünceleri, öğrencilerinin oyun becerilerini destekleme hakkındaki düşünceleri ve birbirilerine vermek istedikleri öneriler temalarındaki görüşlerinde farklılık bulunmuştur. Bu bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve gelecekteki araştırmalara ve aynı zamanda uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun Becerilerien_US
dc.subjectGelişimsel Yetersizliken_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectÖzel Eğitim Öğretmenlerien_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenlerien_US
dc.titleErken çocukluk dönemindeki gelişimsel yetersizliği olan çocukların öğretmenlerinin öğrencilerinin oyun becerilerine ilişkin görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster