Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurubacak, Gülsün
dc.contributor.authorYıldırım, Hakan
dc.date.accessioned2024-05-22T06:27:34Z
dc.date.available2024-05-22T06:27:34Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28297
dc.description.abstractBlokzincir teknolojisinin ortaya çıkışıyla birlikte Web3 olarak adlandırılan ve İnternetin merkezi olmayan şekilde çalışmasını, kullanıcısının kendi verisine sahipliğini ve yönetimini kontrol altına almasını amaçlayan konsept, eğitim teknolojilerinin de içinde bulunduğu birçok alanı etkilemiştir. Bu çalışma açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin kullanımına yönelik bir model oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, ilgili alanyazın incelemesinin ardından blokzincir ve uzaktan eğitim uzmanlarının görüşlerinden yola çıkarak, "Eğitim Cüzdanı" adı verilen e-öğrenme standartları sayesinde sürdürülebilir ve bu standartlar ile uyumlu, öğrenme yönetim sistemlerine entegre edilebilen bir uygulama geliştirilerek, blokzincir test ağları üzerinde kavram kanıtına yönelik bir çalışma yapılmıştır. Çalışmanın kuramsal temelini açık ve uzaktan öğrenme ortamlarının boyutları ve sosyoteknik sistem kuramı oluşturmuştur. Araştırma süreci kuramsal, geliştirme ve uygulama olmak üzere üç aşamadan meydana gelmektedir. Kuramsal aşamada açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisinin araştırma öncelikleri ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, küreyerel (küresel ve yerel) bağlamda gelişmelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, TÜBİTAK 2214/A doktora sırası araştırma bursu ile Purdue Üniversitesi'nde araştırmalar yürütülmüştür. Geliştirme ve uygulama aşamalarında ise TÜBİTAK 1512 desteği uygulama geliştirilmiş ve son kullanıcıların görüşleri ile uygulama değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda araştırmada elde edilen bulgular, bu bulgular ile ulaşılan sonuçlara yer verilmiş ve sonuçlara ilişkin blokzincir teknolojisinin eğitimde kullanan ya da kullanabilecek paydaşlara önerilerde bulunulmuştur. Araştırma sonuncunda elde edilen bulguların ve sonuçların hem blokzincir teknolojisi hem de açık ve uzaktan öğrenme alanındaki araştırmacılara ve paydaşlara ileride yürütülecek çalışmalar için yol gösterici nitelikte olduğu düşünülmektedir. Blokzincir tabanlı sistemler eğitim kurumlarının dijital dönüşüm süreçlerine katkıda bulunabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBlokzincir Teknolojisien_US
dc.subjectYaşam Boyu Öğrenmeen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectDoğrulanabilir Kimlikleren_US
dc.subjectKendine Egemen Kimlikleren_US
dc.subjectÖnceki Öğrenmelerin Tanınmasıen_US
dc.subjectMikro Yeterlilikleren_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisi ile sürdürülebilir bir eğitim cüzdanı uygulamasının geliştirilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster