İlkokul sosyal bilgiler dersinde ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulamaları : bir eylem araştırması
Özet
Bu çalışmanın genel amacı, ilkokul sosyal bilgiler dersi kapsamında ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenme-öğretme sürecine yansımasını ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak belirlenmiştir. Bu kapsamda araştırma 8 ilkokul 4. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Öğrencilerle sosyal bilgiler dersinde ters yüz edilmiş öğrenme modeline göre tasarlanan toplam yedi eylem döngüsü gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; kişisel bilgi formu, Etkin Vatandaşlık ve Küresel Bağlantılar öğrenme alanları akademik başarı testleri, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlüğü, öğrenci ürünleri, sanal sınıf ortamı verileri, gözlem notları, geçerlik komitesi kararları ve yarı yapılandırılmış görüşme kayıtları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri mann whitney-u ve wilcoxon testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise tematik analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada ters yüz edilmiş öğrenme modeline dayalı olarak gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulamasına dayalı olarak gerçekleştirilen öğretim sürecinden keyif aldıkları, ders içeriğinin kendilerine ders öncesinde ve videolarla sunulmasından memnun oldukları, modelin öğrencilere kendi bireysel hızlarında ilerleme, tekrar yapabilme ve ders içeriğine istenilen zamanda erişebilme olanağı tanıdığı belirlenmiştir.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri EnstitüsüBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28334Koleksiyonlar
- Doktora [12]