Türkiye'deki internete dayalı önlisans programlarının yapıcı öğrenme ortamları tasarımı açısından değerlendirilmesine yönelik bir deneme
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki internete dayalı Önlisans programlarını, yapıcı öğrenme ortamları tasarımı açısından değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde belge taraması yapılmış, uzman kişilerle görüşme gerçekleştirilmiştir, internete dayalı Önlisans programlarının öğrenme ortamları hakkında bilgi toplamak için ayrıca internet üzerinden sunulan demo dersler incelenmiş, yanıtsız kalan bir takım sorular için de ilgili kişilerden e-posta yoluyla bilgi alınmıştır. Araştırma, 2005 ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan beş üniversitedeki internete dayalı önlisans programlarının yapıcı öğrenme ortamları tasarımına yönelik kriterlerden oluşan bir kontrol listesi ile değerlendirilmesi sonucu gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme sonrasında ulaşılan veriler, nitel analiz yöntemi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, öğrenme ortamlarının hepsinin aktif öğrenmeyi değerlendirme kriterlerini karşıladığı görülmüştür. Tümünde "Zihinsel Modelleri Oluşturma ve Anlamlandırma" ve "Öğrenme Hedefleri Destekli Araç Teknolojisi Kullanma" kriterlerinin karşılandığı görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, tamamı ile yapıcı öğrenme ortamları yaratılmadığı, bazı üniversitelerdeki internete dayalı öğrenme ortamlarının diğerlerine göre yapıcı öğrenmeyi daha fazla destekledikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]