Üniversite-toplum işbirliğinde öğrenen-ders yönetimi etkileşimi : Second Life (SL) üzerine bir çalışma
Özet
Bu araştırma, Üniversite-Toplum İşbirliği çerçevesinde Second Life (SL) sanal platformunda gerçekleşen öğrenen-ders yöneticisi etkileşimi üzerine uzaktan eğitim uzmanlarının görüşlerini almayı amaçlayan bir durum çalışmasıdır. Araştırmada, Sanal Gerçeklik, Second Life modeli ile değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Second Life sanal ağ platformunda yer alan sayısal (dijital) toplulukların öğrenen-ders yöneticisi etkileşimleri, Akıl Araçları Modeli (Jonassen,1996) ve Etkileşim-İletişim Kuramı (Holmberg, 1989) çerçevesinde tartışılmıştır. Etkileşim, bireysel ve işbirlikçi öğrenme etkinliklerinin ilkeleri bir matris (dizey) içinde değerlendirilmiştir. Bu ilkeler doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış, açık uçlu anket soruları, yurt dışından dört (4) uzaktan eğitim uzmanına ePosta yoluyla gönderilmiştir. Çok kapsamlı verilmiş olan yanıtlar, gönüllülük esasına dayandırılarak toplanmıştır. Öğrenen-ders yöneticisi etkileşimi üzerine 36 matrise dayalı soruya ilişkin 189 tema ve 185 ana tema elde edilmiştir. Sonuçlar, Second Life platformunun sınırlı yapısıyla eÖğrenme açısından etkin bir ortam olmadığı ve uygun andragojik ve iletişimsel tasarımlamalara gereksinim duyduğu yönündedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3021
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]