Uzaktan eğitimde IPTV'nin kullanılabilirliğine ilişkin bir Delphi çalışması
Abstract
Bu araştırma, 21. Yüzyılın teknolojisi olarak adlandırılan IPTV’nin uzaktan eğitimde kullanılabilirliği ile ilgili uzaktan eğitim ve IPTV uzmanlarının görüşünü alarak öngörü oluşturmayı amaçlayan nitel yapılandırılmış bir Delphi çalışmasıdır. Araştırmada iletişim kuramlarından İletişim Ortamları Zenginliği Kuramı ve öğrenme kuramlarından Sosyal Yapısalcı Öğrenme Kuramı’nın ilkeleri çapraz tablo yöntemiyle eşleştirilmiştir. Çapraz tablo aracılığı ile bu iki kuramın ortak ilkeleri belirlenerek, bu ilkelere göre yarı yapılandırılmış açık uçlu anket soruları gönüllülük esasıyla araştırmaya katılmış Amerika’dan 1, Fransa’dan 1 ve Türkiye’den 2 uzman olmak üzere toplam 4 uzmana elektronik posta yoluyla gönderilmiştir. İki oturumdan oluşan Delphi çalışmasının ilk oturumundaki 35 açık uçlu sorudan çıkartılan 182 ana temanın triangulation sistemi ile analizi yapılarak 35 soruluk nicel tabanlı ölçme aracı hazırlanmıştır. Sonuçlarda gerekli düzenlemeler yapıldığı takdirde IPTV’nin uzaktan eğitimde kullanılabilirliğine ilişkin olumlu yönde bir öngörüyü ortaya çıkarmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [69]