Ders kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
Abstract
Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ''Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ''sorusuna yanıt aranmak üzere yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, ilkokullarda kullanılan ders kitapları, örneklemini ise tek kitap olarak önerilen, bütün okullarda kullanılmakta olan ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi, sosyal bilgiler ders kitapları oluşturmuştur. Araştırma bu kitaplar ile, bu kitaplarda yer alan resim ve fotoğrafların eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesiyle sınırlıdır. Ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların eğitim teknolojisi ilkelerine uygunluk durumunu belirlemek amacıyla, yapılan kaynak taraması ve ilgili öğretim üyelerinin görüşleriyle biçimlendirilen bir değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Üç bölümden oluşan değerlendirme ölçeğinde on ölçüt bulunmaktadır. Değerlendirme ölçeğinin bağımsız değişken, ders kitaplarındaki resim ve fotoğrafların bağımlı değişken olarak belirlendiği araştırmada, ders kitaplarındaki resim ve fotoğraflar geliştirilen değerlendirme ölçeğindeki ölçütlere göre araştırmacı tarafından değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzdelik hesabı ile sınanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı sonuçlar ise şunlardır: 1) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar eğitim teknolojisi ilkelerine, genelde, uygun biçimde hazırlanmıştır. 2) İlkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen bilgisi kitaplarındaki resim ve fotoğraflar, sosyal bilgiler kitaplarındaki resim ve fotoğraflardan daha niteliklidir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [315]