Yabancı dil öğretiminde programlı öğretim uygulaması
Abstract
Bu araştırma, programlı öğretim yönteminin öğrencinin yabancı dil başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla İngilizce öğrenen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 28'i deney, 28'i kontrol grubunda olmak üzere toplam 56 öğrenci katılmıştır. Araştırma sürecince deney grubunda programlı materyalle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle öğretim yapılmıştır. Her iki gruba öğretimden önce öntest, öğretimden sonra da sontest uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıktan sonra t testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, yabancı dilde sözcüklerin öğretilmesinde programlı öğretim yönteminin geleneksel yöntemden daha etkili olduğu, dilbilgisi becerisinin kazandırılması ve genel dil başarısının sağlanmasında ise yöntemler arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [142]