Değer Temelli Fiyatlama: Ürünün Tüketici Değer Algısına Göre Fiyatlanması
Abstract
Bu çalışmanın amacı, uygulamada deşer temelli fiyatlama yönteminin kullanımına ilişkin içerikler
sunmaktır. Pazarlamacılar her zaman pazarlama karması elemanlarından biri olan fiyatlamaya daha
az önem vermişlerdir. Oysaki fiyatlama, diğer pazarlama karması elemanlarına (ürün, dağıtım, tutundurma)
oranla isletmenin satış ve karlarını daha kısa dönemde ve daha fazla arttıran elemandır. Çalışmada,
tüketicinin değer algısını belirleyen faktörler ve değer temelli fiyatlama yöntemi hipotetik bir örnek
uygulama ile açıklanmaktadır. Çalışma, uygulamacılar ve akademisyenler için yöntemin potansiyel
yararlarına da değinmektedir. The objective of this study is to present insights about the use of a value-based pricing in practice.
Mostly, marketers have paid less attention to the pricing being one of the marketing mix elements.
However, pricing is the element which more increases sales and profit of firm in the short-term relative
to other marketing mix elements such as, product, distribution and promotion. In the study, factors
explaining of customer’s value perception and value-based pricing are explained by a hypothetical
example. The study also presents potential utilities of the method for practitioners and academicians.
Source
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCollections
- Cilt.08 Sayı.2 [15]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Değere dayalı performans ölçüsü olarak ekonomik katma değerin kuramsal temelleri: Dünyada ve Türkiye'de uygulamaları
Ertuğrul, Murat (2009)Ekonomik kar ve artık getiri gibi kavramların finansal ekonomi alanının gündemine girmesi iki asır öncelerine dayanmaktadır. Bununla birlikte gerçek finansal performansı bulmada bu kavramlar üzerine yoğunlaşılması, son ... -
Değer hisse senetleri ve büyüme hisse senetlerinin tahakkuk uygulamaları açısından farklılıkları
Sayın, Cem H.; Karacaer, Semra (2014)Bu çalışmanın amacı, Değer ve Büyüme hisse senetleri olarak adlandırılan iki büyük yatırım kategorisinin kâr yönetimi pratiklerinin ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen analizler için, 1999-2007 ... -
Değer-Fiyat Ayrımı ve İşletme Değeri: Kuramsal Bir Bakış
Ertuğrul, Murat (2008)Değer ve fiyat kavramları ekonomi literatürünün sıklıkla tartışılan konularından olagelmiştir. Fiyatın ve değerin ne olduğu, ne zaman ayrıştıkları ve ne zaman benzeştiklerinin anlaşılması, serbest piyasa ekonomisinde büyük ...