Türkiye ve Kanada ilköğretim okulları sanat programlarının karşılaştırılması
Özet
Eğitim Türkiye'nin öncelikli sorunlarından birisidir. Sanat eğitimi de bu sorunlardan payını fazlasıyla almaktadır. Sanatçı, sanatsever, duyarlı, düşünen, eleştirel analiz ve yorum yapabilen, yaratıcı gücü yüksek bireyler yetiştirmede sanat eğitiminin rolü büyüktür. Var olan sorunlar kendinden nitelikli sanat eğitimi programlarıyla karşılaştırıldığında, nitelikli bir sanat eğitimi programı için veriler elde edileceği düşünülmüştür. Bu nedenle Türkiye ve daha nitelikli sanat eğitimi programlarına sahip olan Kanada İlköğretim okulları sanat eğitimi programlarıyla karşılaştırılmıştır. Araştırma tarama modelindendir. Her iki ülkenin sanat eğitimi programları karşılaştırıldığında, planlama, sanat eğitimi programlarının içerikleri, sanat eğitimi ile ilgili derslerin yoğunluğu hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Bu veriler ışığında karşılaştırmalar ve yorumlar yapılmıştır. Sonuç olarak Türkiye'deki sanat eğitimi programları kendinden daha farklı bir anlayışa sahip Kanada Sanat eğitimi programlarıyla karşılaştırılıp, Türkiye'deki sanat eğitimi politikasının ne olduğu ve nasıl olması gerektiği ipuçlarına ulaşılmaya çalışılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3668
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]