7-12 yaş grubu çocukların resimlerinde kullandıkları benzer biçimler
Özet
7-12 Yaş dönemi, çocukların, eğitim öğretime ciddi anlamda adım attığı, fiziksel, psikososyal, zihinsel anlamda pek çok değişim yaşadığı önemli bir dönemdir. Çocuk bu farklılıkları yaşadığı süreçte, sanatsal anlamda da zor bir dönemden geçer. Önceleri içten ve korkusuzca oluşturduğu resimlerini, zamanla çekinerek ve bazı kalıplara dayanarak yapmaya başlar. Bu araştırma, 7-12 yaş grubu çocukların resimlerinde var olan benzer biçimleri ve bunun nedenlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2005-2006 Eğitim Öğretim Yılı'nda, Kütahya İli Merkezi, 3. Eğitim Bölgesi'ndeki, 5 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Verilerin çözümü ve yorumu için, bu okullardan toplanan çocuk resimleri amaçlar doğrultusunda, bulgular ve yorum kısmında incelenmiştir. Resimlerde, biçimlerin benzerliği ve hangi sıklıkta kullanıldıkları incelenerek, çocukların bazı biçimleri gelişiminin bir parçası, bazılarını ise yanlış eğitim ve yaklaşımların bir sonucu olarak kullandıkları sonucuna varılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, çocukların yaratıcılıklarını ortaya çıkartacak eğitim ve yaklaşımların hayata geçirilmeleri gerektiğini; çocuğun gelişiminin bu aşamasında, onu doğru yönlendirebilecek donanımlı kişilere ihtiyaç duyulduğunu ortaya koymuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3695
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [157]