İlköğretim görsel sanatlar dersinde küçük grup çalışmaları : bir eylem araştırması
Abstract
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının yaşama geçirilmesindeki önemli etkinliklerden biri küçük grupla öğretim yöntem ve teknikleridir. Bu yöntem ve tekniklerin başlıcaları roblem çözme, rol oynama, vızıltı grupları, akvaryum, benzetim, beyin fırtınası, işbirliğine dayalı öğrenme ve eğitsel oyunlardır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki Görsel Sanatlar dersinde uygulanacak olan küçük grup çalışmalarının nasıl yürütülebileceğini belirlemektir. Araştırma Görsel Sanatlar dersinde küçük grup çalışmalarının öğretim uygulamalarına dayandığından nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulaması 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir Günyüzü Gümüşkonak İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. Öğretim boyutu 4/A sınıfında yer alan 17 öğrencinin tümü üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada küçük grup çalışmaları 16.12.2009 - 31.12.2009 tarihleri arasındaki Görsel Sanatlar dersinin toplam 9 ders saatinde uygulanmıştır. Bu çalışmada nitel veiler değişik veri kaynaklarından toplanmıştır. Nitel veriler kişisel bilgi formu, araştırmacı günlüğü, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, video kayıtları, Grup Değerlendirme Formu’ndan alınmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma sorularına bağlı kalınarak yorumlanmıştır. Verilerin güvenirliği birden fazla kişi tarafından değerlendirilmesi ile sağlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]