Müzede gerçekleştirilen aktif öğrenme temelli sanat eleştirisi etkinlikleri : bir durum çalışması
Abstract
Farklı eğitim alanlarında yaşanan gelişmeler ve eğitim sürecinde farklı yöntem, teknik ve ortamların kullanımının daha çağdaş bir boyuta ulaşması sanat eğitimi alanına da yansımıştır. Sanat eğitimi, içinde barındırdığı disiplinler aracılığıyla, sorgulayan, eleştiren, kendini ifade eden ve daha pek çok özelliğini keşfeden bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktadır. Sanat eğitimi kapsamında yer alan disiplinlerden biri olan ‘sanat eleştirisi’ öğrenende eleştirel düşünme gibi özelliklerin gelişimine katkı sağlamakta, çağdaş yöntem, uygulama ve ortamların kullanılmasına da oldukça elverişli bir alan sunmaktadır. Bu bakımdan bu araştırma, lisans düzeyindeki sanat eleştirisi dersinin müze ortamında aktif öğrenme etkinlikleri ile gerçekleştirilmesini ele alan bir durum çalışması şeklinde hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, sanat eleştirisi dersi kapsamında müzede gerçekleştirilen etkinliklere katılan altı öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama sürecinde odak grup görüşmesine ek olarak, verilerin çeşitliliğini sağlamak amacıyla ‘gözlem’ ve ‘doküman incelemesi’ veri toplama yöntemleri de kullanılmıştır. Araştırma sonunda altı öğretmen adayı ile gerçekleştirilen odak grup görüşmesi ‘betimsel veri analizi’ yöntemiyle analiz edilmiştir. Betimsel analiz ile elde edilen bulgular gözlem sürecine ve doküman incelemesine ait bulgularla da desteklenmiştir. Araştırma sonunda, müzede aktif öğrenme yöntem ve teknikleri ile gerçekleştirilen sanat eleştirisi dersinin, öğretmen adaylarının öğrenme sürecine ve mesleki anlamda gelişimine olumlu yönde katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]