Types of Turkish ELF students' errors in writing exams and their variation across the proficiency levels
Özet
Yabancı dil öğretiminde sözlü ve yazılı anlatım iki farklı işlevi yerine getirir. Her iki beceri de yabancı dil öğrenmenin araçlarını hem de o belirli dili öğrenmenin amacını oluşturmaktadır. Uygulamalı dilbilimin bir inceleme alanı olarak gördüğü dil hatalrı üzerinde bir çok çalışma yapılmış ve bu araştırmaların büyük çoğunluğu öğrenci hatalarına karşı hangi yaklaşımın ve anlayışın etkin dil öğrenimini kolaylaştıracağı üzerinde odaklanmıştır. Yapılan araştırmaların büyük bir bölümünde veri olarak sınıf içi ve dışında konuşma dilindeki hatalar kullanılmıştır. Bununla birlikte, ara-dil döneminde yapılan yazılı anlatımdaki hatalr ve bu hataların dil ve ruhbilimsel özellikleri aynı biçimde büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, bu çalışma içersinde öğrencilerin girdikleri üç değişik dil sınavının yazılı anlatım bölümlerindeki hata türlerini belirlemek için bir araştırma yapılmıştır. Belirlenen hataların dağılımında, bunların öğrenim düzeylerine göre bir farklılık ortaya koyup koymadığı ve yazma becerisinin öğretimine yönelik ipuçları sunup sunmadığı gözlemlenmiştir. Son olarak, incelenen hataların kökeninde ne tür olası psiko dilbilimsel nedenlerin bulunabileceği belirlenmeye çalışılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4143
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]