Similarity or complimentarity between product design and consumer's body and its relationship with his/her behavior
Abstract
İnsan, maneviyat, ruh ve beden olarak bilinen üç belirleyici unsurdan oluşur. Bireyin iki önemli özelliği vardır. İlki maddi olmayan yönü (manevi) ve ikincisi, maddi (vücut) yönüdür. Bir insan olarak tüketici bir çok pazarlama araştırmasının temelini oluşturmaktadır. Bu çalışma, tüketicinin vücut özellikleri ile ürünün tasarım özellikleri arasındaki ilişkiyi gözden geçirerek, bir insanın bedensel perspektiften ele alınmasını amaçlamaktadır. Diğer bir deyişle, tüketici bedeninin morfolojisi ile ürünün şekli arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu çalışmada akıllı telefon şekilleri örnek ürün olarak seçilmiş ve boyut ölçütü (büyük veya küçük), genişlik ölçütü (dar veya geniş) ve son olarak da yuvarlaklık (köşeli veya yuvarlak) ölçütüne göre üç sınıfa ayrılmıştır. Tüm bu kriterler, tüketicinin erkek ya da kadın olması göz önüne alınarak olası tüketici vücut tipleri olan ectomorph (doğrusal veya ince), mesomorph (çok ince olmayan ve çok geniş olmayan) ve endomorf (enli veya geniş) olarak ayrılmıştır. Niteliksel bir çalışma geliştirilerek tüketicinin bedeniyle (cinsiyete ve somatotipe dayalı olarak) akıllı telefonun tercih edilen şekli arasında bir "benzerlik" veya "tamamlayıcılık" (boyut, genişlik ve yuvarlaklık ölçütü) ortaya çıkarılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1]