Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSofuoğlu, Hikmet
dc.contributor.authorUysal, Arda
dc.date.accessioned2015-10-09T11:16:19Z
dc.date.available2015-10-09T11:16:19Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/6574
dc.descriptionTez(yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Çizgi Film (Animasyon) Anasanat Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 337132en_US
dc.description.abstractOyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu bir tür eğitim aracı olarak kullanmakta, soyunu devam ettirecek olan yavruların yaşamda kalma olasılıklarını bu yolla arttırmaktadır. Bunun yanı sıra sosyalleşme ve kendini kanıtlama gibi bazı psikolojik gereksinimlerin karşılanmasında oyun büyük önem taşımaktadır. Oyun, teknolojinin gelişmesi ile yeni kimlikler ve işlevler edinmeye başlamıştır. Tarih boyunca simgeler ile ifade edilen oyun evrenleri elektronik ve sayısal teknolojilerin ilerlemeleri sayesinde bilgisayarla tanışmıştır. Bilgisayar ve çoklu ortamın görsel-işitsel anlatım gücü ve sayısal hesaplama yetisi, tasarımcılara oyunun gerçeklikten farklı olan evrenini simgesel olarak yeniden üretme ve sunma imkanı sağlamıştır. Tasarlanan ilk bilgisayar oyunlarında, belirlenen oyun kurallarının makine tarafından denetlenmesi ve sonuçların oyuncuya en verimli şekilde iletilmesi hedeflenmiştir. Gelişen teknoloji kullanıcı ve makine arasındaki etkileşimin yanında bilgisayarın sunabileceği gerçekçilik seviyesini de arttırmış, oyunu gerçek yaşama yaklaştırarakoyuncuyu kendisine bağımlı hale getirmistir. Bugün dünyanın en büyük endüstrilerinden biri olan bilgisayar oyunları kullanıcılara birçok farklı deneyimi yaşatabilmektedir. Oyunların kullanıcı tarafından seçilmesini oyundaki teknik özelliklerin yanında tasarlanan görsel öğelerin estetik değerleri belirlemektedir. Bilgisayar oyunlarının görsel kimliklerinin oluşturulması sırasında kullanılan yöntemler, yaklaşımlar ve karşılaşılan sorunlar bu tezin özünü oluşturmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar oyunları -- Tasarımen_US
dc.titleÜç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 70 y.+ 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster