dc.contributor.advisor | Germen, A. Gülriz | |
dc.contributor.author | Akkoca, İlkay | |
dc.date.accessioned | 2014-07-03T17:01:45Z | |
dc.date.available | 2014-07-03T17:01:45Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/6697 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 247259 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma 1600'lerin sonunda ortaya çıkan şalümodan (chalumeau, Fr.) başlayarak günümüz klarnetinin teknik kullanımı, repertuvarı ve ailesini içermektedir. Ailede farklı tonlarda klarnetlerin olması repertuvarın oluşumunda yazılan eserlerin çeşitliliğini arttırmıştır. Enstrümanların içinde en çok çeşide sahip olan klarnet ailesi, repertuvarı ile de önemli bir yer edinmektedir. Ayrıca bu çalışmada geçmişten günümüze klarnetin gelişiminde katkıları olan Johann Christoph Denner, Ivan Müller, Theobald Boehm gibi ünlü yapımcıların kalıcı yeniliklerine de değinilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Klarnet -- Tarih | en_US |
dc.title | Klarnet ailesi ve repertuvarı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VIII, 71 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |