Berkant Gençkal'ın hayatımdaki sıradan bir gün adlı yapıtının yapısal incelenmesi
Abstract
Bu çalışmada çağdaş Türk bestecilerinden Berkant Gençkal’ın elektro akustik müzik için yazdığı ‘Hayatımdaki Sıradan Bir Gün’ adlı eseri, görseller yardımıyla yapısal olarak incelenmiştir. İki ana bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde Berkant Gençkal’ın solo piyano, iki piyano, dört el piyano, oda müziği, orkestra ve elektronik müzik eserleri ele alınıp, müzikal ve biçimsel olarak betimlenmektedir. Bununla birlikte bestecinin yazım tekniği, kimliği ve etkilendiği akımlar hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise ‘Hayatımdaki Sıradan Bir Gün’ adlı eserin yapısal analizi görseller yardımıyla yapılmıştır. Ayrıca eserin postmodernizm ile ilişkisine, çağdaş Türk müziğine ve piyano öğrenimine olan katkısına yer verilmiştir. Eserde yorumcunun karşılaşabileceği piyano ve teyp senkronizasyon sorunlarını gidermek için çalışmanın sonuna piyanolu ve piyanosuz çalınan ses dosyaları eklenmiştir. Eserlerinin içerikleri gerek bestecinin ifadelerinden gerekse çeşitli kaynaklardan faydalanılarak açıklanmıştır. Bu araştırmanın temel amacı günümüz Türk bestecilerinden Berkant Gençkal’ın piyano repertuarına sağladığı katkıların ve eserlerindeki müzikal kazanımların somut örneklerle ve analizlerle ortaya konmasıdır. Bu çalışmada Gençkal’ın besteci kimliği derinlemesine ortaya konmak istenmiş ve ileride yapılacak olan araştırmalara bestecinin kendi anlatımının sağladığı birinci derece referans olma özelliği ile ışık tutması hedeflenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [58]