Spor sponsorluğunda planlama ve Türkiye A Milli Futbol Takımı 2002 Dünya Kupası örneği
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye Futbol Federasyonu A Milli Futbol Takımına sponsor olan firmaların sponsorluğa bakış açıları ile spor sponsorluğu planlama sürecinde kullandıkları aşamalar ve bu planlama aşamalarının firmaların sponsorluk başarısını nasıl etkilediğinin belirlenmesidir. Araştırma, literatür taraması ve betimsel yönteme dayandırılmıştır. Araştırmanın kapsamının 2002 Dünya Kupasında Türkiye A Milli Futbol Takımına sponsor olan firmalar oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için anket formu geliştirilmiş ve sponsor olan 8 firmaya uygulanmıştır. Bu çalışma 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, araştırmanın materyal ve yöntemini kapsamaktadır. Bu bölümde, araştırmanın gerçekleşme sürecine ilişkin bilgiler verilmiştir. İkinci bölüm, giriş bölümüdür. Bu bölümde, araştırmanın kuramsal bilgileri yer almaktadır. Üçüncü bölümde, 2002 Dünya Kupasında Türkiye A Milli Futbol Takımına sponsorluk yapan firmalara ilişkin araştırmanın bulguları yer almaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise, bu araştırmanın bulgularının tartışma ve sonucu ele alınmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye A Milli Futbol Takımına sponsorluk yapan firmaların çoğunluğu sponsorluk kavramını yeni yeni kavramalarına rağmen firmaların tamamının sponsorluk planı hazırladıkları belirlenmiştir. Firmaların hazırladığı bu planın aşamalarını yerine getirdikleri ve bunun sponsorluk başarılarını olumlu yönde etkilediği elde edilen bulgularla belirlenmiştir. Bundan sonra aynı konuda yapılacak başka bilimsel araştırmalara ilişkin öneriler getirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [68]