Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMaviş, İlknur
dc.contributor.authorAkyüz-Toğram, Arzu
dc.date.accessioned2007-12-07T14:11:23Z
dc.date.available2007-12-07T14:11:23Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7105
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 346098en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, bir üniversitenin dil ve konuşma merkezinde (Anadolu Üniversitesi DİLKOM) alınan dil ve konuşma hizmetlerine yönelik müşteri memnuniyetini etkileyen faktörleri betimlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, betimsel ve durum saptamaya yönelik bir desenleme yapılmış ve 89 müşteri örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırmada, dil ve konuşma hizmeti alan müşterilere uygulanmak üzere, veri toplama aracı olarak "Dil ve Konuşma Bozukluklarında Müşteri/Hasta Memnuniyeti Ölçeği" (Patient-Satisfaction Questionnaire-Chapey, R., 1977) kullanılmıştır. Ayrıca, ölçeğin uygulandığı bireylerin demografik bilgileri alınmıştır. Araştırmada, müşterilerin toplam memnuniyet ve alt faktörlere yönelik memnuniyet düzeylerine; müşterilerin memnuniyet düzeylerinin yüksek, düşük ve kararsız olduğu maddelere; müşterilerin memnuniyet düzeylerinin cinsiyet, eğitim durumu, yaş, dil ve konuşma tanısı ve bağlı bulundukları sosyal güvenlik kurumu değişkenlerine göre değişip değişmediğine ve ölçeğin alt faktörleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Araştırmada, müşterilerin, dil ve konuşma terapisi hizmetlerine yönelik memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu; memnuniyetlerinin cinsiyete, eğitim düzeyine, yaşa, dil ve konuşma tanısına, bağlı bulunulan sosyal güvenlik kurumuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Ayrıca, ölçeğin alt faktörleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri yönetimien_US
dc.subjectMüşteri hizmetlerien_US
dc.subjectHasta tatminien_US
dc.titleBir üniversite merkezinde dil ve konuşma hizmetlerinin değerlendirilmesi : müşteri memnuniyetien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 49 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster