Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTopbaş, Seyhun
dc.contributor.authorEyilikeder, Seda
dc.date.accessioned2011-08-03T15:28:44Z
dc.date.available2011-08-03T15:28:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7126
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 241541en_US
dc.description.abstractÖgretmenler meslekleri geregi profesyonel ses kullanıcılarıdır ve seslerinin yasamları üzerinde önemli psikososyal etkileri vardır. Aynı baglamda ögretmen adaylarının da aynı etkilerle karsılasabilecekleri öngörülebilir. Bu arastırma ögretmen (Ögrtm) ve ögretmen adaylarının (Ö.adayı) seslerinin yasam kaliteleri üzerindeki fonksiyonel, fiziksel ve ruhsal etkilerinin kendileri tarafından degerlendirmelerine ve bu iki grubun birbirleriyle karsılastırılmasına yönelik olarak yapılmıstır. Çalısmanın arastırma yöntemi betimsel karsılastırmalı model olup, hem grup içi hem de gruplar arası desen kullanılmıstır. Eskisehir ve Kütahya illerinde 144 ögretmen ve 122 stajyer ögretmenlik ögrencisine Voice Handicap Index’in (VHI) Türkçe versiyonu olan Ses Handikap Endeksi (SHE) uygulanmıstır. Ögretmen ve ögretmen adayları arasında SHE’den alınan genel puanlar açısından anlamlı bir ark bulunmamıstır (p=.841; p>0.05). İki grup arasında SHE’nin fonksiyonel, fiziksel ve ruhsal alt bölüm puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır (p=.985; p=.576; p=.509; p> 0.05). Ayrıca her bir anket maddesi her iki grup karsılastırılarak incelenmis ve sadece fiziksel alt bölümde 4. ve 21. maddelerde farklılık oldugu ve ögretmenlerin bu maddelerde daha yüksek bir ortalamaya sahip oldukları gözlenmistir. Hem ögretmenler hem de ögretmen adaylarında fonksiyonel, fiziksel ve ruhsal bölüm puan ortalamaları karsılastırıldıgında bu bölümler arasında anlamlı bir fark oldugu görülmüstür (Ögrtm: p=.032; Ö. adayı: p= .027; p<0.05). Bu farklılıgın hangi alt bölümden kaynaklandıgını bulmak için Wilcoxon saretli Sıra Testi kullanılmıs ve farklılıgın her iki grup için de fonksiyonel-ruhsal ve fiziksel-ruhsal alt bölümler arasında oldugu sonucuna ulasılmıstır. Ruhsal alt bölümden alınan ortalamalar fiziksel ve fonksiyonel bölümden oldukça düsüktür. Fiziksel ve fonksiyonel alt bölüm sonuçları birbirine oldukça benzerdir ve aralarında anlamlı bir fark bulunamamıstır. Bu sonuçlar dogrultusunda ögretmenlerin ve gelecekte profesyonel olarak ses k ullanıcısı olacak ögretmen adaylarının seslerinin hayat kalitelerine olan etkilerinin farkında olmayabilecekleri sonucuna ulasılmıstır. Ses kullanımı ve korunmasıyla ilgili ögretmen ve ögretmen adaylarına gerekli bilgiler degisik yollarla verilerek farkındalık seviyeleri artırılabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes bozuklukları, Öğretmenlerdeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Dilen_US
dc.subjectSesbilgisien_US
dc.subjectSesbilgisel bozukluklar, Öğretmenlerdeen_US
dc.titleÖğretmen ve öğretmen adaylarının seslerinin yaşam kaliteleri üzerindeki etkilerinin kendileri tarafından değerlendirilmelerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 37 s. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster