Uğur Mumcu'nun ölüm ve ölüm yıldönümlerinde Türk basınının gündeminde kalmasının haber değer kuramları açısından içerik analizi yöntemi ile bir inceleme
Özet
Kitle iletişim araçlarının gerçeği kurguladığı, diğer bir anlatımla sosyal gerçekten farklı olarak yeni bir sosyal gerçeklik oluşturduğu varsayımından hareket edilirse, kitle iletişim araçlarının kendi gerçeklerinde kullandığı kriterlerin varlığını kabul etmek zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma için, oluşumu ve sınırı belli bir olay hareket noktası olarak belirlenmiş ve bu olayın kitle iletişim araçlarına yansıması incelenmiştir. Çalışma konusu için Uğur Mumcu suikastı temel hareket noktası olarak belirlenmiştir. Bu olayın seçilmesinin nedeni, Uğur Mumcu'nun kişiliği ile olayın kitle iletişim araçlarının ilgisini çekeceği ve kitle iletişim araçları tarafından farklı şekillerde algılanıp inceleneceği düşüncesidir. Bu çalışma ile, Uğur Mumcu olayının kitle iletişim araçlarında nasıl algılandığı ve nasıl işlendiği haber değer kuramlarının hangi ölçülerde ve ne şekilde etkili oldukları içerik analizi yöntemi ile incelenecektir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7633
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [100]