Türkiye'de yerel düzeyde bir kamusal yayıncılık seçeneği olarak üniversite radyoları : iletişim fakültesine de sahip üniversitelerin radyoları üzerine bir inceleme
Özet
İletişim fakülteleri olan üniversitelerin radyolarının bir yerel kamusal yayıncılık alternatifi oluşturup oluşturamayacaklarının araştırıldığı bu çalışmanın kuramsal bölümünde yayıncılık türleri ve kamusal yayıncılık anlayışı irdelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde, bir kitle iletişim aracı olarak radyonun özellikleri ve topluma karşı işlevleri ele alınmıştır. Bu bölümde radyo, özellikleri bakımından, diğer kitle iletişim araçları ile arasındaki farklılıklar açısından incelenmiş ve tanımlanmıştır. Yine bu bölümde dünyada ve Türkiye'de radyonun gelişimi tarihsel süreç perspektifinden değerlendirilmiştir. Araştırmanın kuramsal bölümlerinden bir diğeri olan ikinci bölümde ise, yayıncılık sistemleri anlatılmış ve özellikleri vurgulanmıştır. Tezin uygulama bölümü olan üçüncü bölümde ise, kamu yayıncılığı alternatifleri ve bu alternatiflerden biri olan üniversite radyoları anlatılmış, ardından iletişim fakültesine de sahip olan üniversitelerin radyolarına ugulanan anket verileri analiz edilip yorumlanmıştır. Yapılan inceleme sonucunda, anketin uygulandığı Akdeniz, Anadolu, Selçuk, İstanbul, Atatürk, Doğu Akdeniz ve Gazi Üniversitelerinin radyolarının yasal zemin olmamasına karşın yayın yaptıkları ve bu yayınları gerçekleştirirken de hedef kitle olarak üniversite içini göstermelerine karşın vericilerin tüm şehre yayın yapabilecek güçte olduğu sonucuna varılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7639
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [100]