Başlık için Sayı: 17 listeleme
Toplam kayıt 21, listelenen: 10-21
-
İletişim Kavramının Gelişimi Üzerine Normatif Bir Bakış Açısı: Liberal ve Eleştirel Paradigmanın Düşünsel Açılımları
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişimin bir disiplin mi yoksa bir araştırma alanı mı olduğu konusundaki tartışmalar halen sürdürülmektedir. Her ne kadar, Amerika’da 1940’lı yıllardan bu yana yapılan çalışmalar iletişimin ... -
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kurumsallaşma
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Kurumsallaşma, bir açıdan bakıldığında, örgütlerde liderin yerini tutar. Bu anlamda kurumsallaşma, örgütün yüksek bir performans göstermesini sağlayan lider olmadan da aynı performans düzeyinin korunması amacına yöneliktir. ... -
Kadın Dergileri: Popüler ve Politik Söylemin Buluştuğu Yer
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmada, kadın dergilerinde birbiriyle çelişen söylemlerin, ticari, ataerkil ve feminizm gibi, nasıl iç içe geçtiği ve günümüz ‘modem’ kadın imgesini oluşturduğu incelenecektir. Popüler kültür metinlerinde etkileşim ... -
Öğrenme ve Öğretme Kuramlarının Eğitim İletişimine Katkısı
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Her akademik çalışma alanı gibi eğitim iletişimi uygulamaları da çeşitli kuramlara dayanmaktadır. Eğitim iletişiminin kuramsal dayanaklarına geçmeden önce şu noktanın belirtilmesi gerekmektedir. Eğitim iletişimi birçok ... -
Öğretim Tasarımında Yeni Yaklaşımlar
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bir süreç olarak öğretim tasarımı, belli bir kitlenin eğitim gereksinimlerinin saptanması ve bunları giderebilmek amacıyla etkili öğrenme sistemlerinin geliştirilmesidir. Bu süreçte yapılan çalışmaları beş aşamada özetlemek ... -
Pazarlama İletişimi Aracı Olarak World Wide Web
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu yazının amacı pazarlama iletişim karmasında World Wide Web’in yerini ortaya koymaktır. Bunun için World Wide Web’in ne olduğu ve pazarlama iletişimi açısından üstlendiği rol incelenecektir. Web’in pazarlama iletişiminde ... -
Televizyon: Kaçınılmaz Öğreticimiz Televizyonun Toplumsal İletişimdeki Yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Televizyonun günümüzde önemli bir kitle iletişim aracı olduğu yadsınamayacak bir gerçektir. Hem nitel hem nicel büyük bir gelişme kaydeden televizyon kendine özgü anlatım biçimiyle etkili bir konuma gelmiştir. Hemen hemen ... -
Toplumu Yansıtan Bir Öğe Olarak Yıldız Olgusuna Genel Bir Bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Yıldız, toplumsal bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır. Toplumun yaşadığı değişim, toplumun çelişkileri ve beklentileri dönemin yıldızları ile bütünleşir. Başka deyişle yıldız, toplumun özelliklerini yansıtan bir olgudur. ... -
Türk Basınında Ekonomi Haberciliğinin Gelişim Sürecindeki İçeriği
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Türk basınında ekonomi haberciliğinin bir kaç ekonomi haberi ve bir kaç sütunluk bölümler halinden, başlıbaşına ekonomi sayfaları ve hatta gazetelerine dek uzanan süreçte, genel görümünün belirli kilometre taşları ile ... -
Türk Sinemasında Namus Kavramı
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Namus kavramı Türk toplumu açısından önemli bir yere sahiptir. Kuşkusuz bu kavram her toplum için değişik anlamlar taşıyabilir. Türk toplumu açısından bakıldığında yapılan araştırmalar namus kavramının genellikle kadın ve ... -
Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı Tarihine Analitik Bir Yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Yayına başladığı tarihten günümüze toplumun ilgi odağı olmayı başardığı varsayılan televizyon yayıncılığının günümüzde ulaştığı düzey teknik açıdan batı standartlarını yakalamış görünmekle birlikte içerik açısından bekleneni ... -
Yerel Basında Yönetim ve Örgüt Sorunu ve Bir Model Önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Genel olarak basının sorunlarının tartışıldığı ortamlarda, yerel basının sorunları özel tartışma konusu olmaktadır. Gerek yerel gazetelerin işlevi, gerekse yönetim ve örgüt sorunları bugün ele alınması zorunlu konular ...