Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDağtaş, Erdal
dc.contributor.authorÜnal, Mehmet Anıl
dc.date.accessioned2018-09-20T15:38:53Z
dc.date.available2018-09-20T15:38:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7737
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491482en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu, yeni sağ politikalar çerçevesinde Türkiye basınını temsilen örnek olarak seçilmiş Cumhuriyet, Evrensel, Hürriyet, Milat, Milliyet ve Ortadoğu gazetelerinin eğitim olgusu ve eğitim haberciliği hakkındaki yaklaşımlarının karşılaştırmalı olarak çözümlenmesi oluşturmaktadır. Sözü edilen gazetelerin eğitim alanına ilişkin yaklaşımları irdelenirken, özellikle 1980 sonrası yeni sağ politikaların eğitim ve medya alanındaki etkileri göz önünde bulundurulmuştur. Bununla birlikte, çözümleme 1 Ocak-31 Aralık 2016 tarihleri arasında örnek olarak seçilmiş gazetelerde yayımlanan eğitime yönelik içerikler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Türkiye’nin 1980’li yıllarla birlikte ekonomik, siyasal ve toplumsal alanda geçirdiği dönüşümler ekseninde eğitim ve habercilik kavramları değerlendirilmiştir. Bu bağlamda, eğitim alanında ortaya çıkan değişimlerin ekonomi politik ve toplumsal arkaplanının irdelenmesi, eğitim haberlerinin içerik özelliklerinin değerlendirilmesi ve örnek olarak seçilmiş gazeteler özelinde Türkiye basınının eğitim haberciliğine yaklaşımının ortaya konulması çalışmanın genel çerçevesini oluşturmuştur. Dolayısıyla, Türkiye basınını temsilen seçilen gazetelerin eğitim haberciliğine ilişkin yaklaşımının karşılaştırmalı olarak çözümlenmesi çalışmanın problemini oluşturmuştur. Çalışmada, nicel ve nitel çözümleme yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın nicel çözümleme bölümünde, gazetelerin tüm sayfalarında eğitim alanında yayımlanan haber, köşe yazısı, yazı dizisi, reklam ve reklam haberlerin sayısal dağılımları ortaya konmuştur. Nitel çözümleme bölümünde ise, sözü edilen gazetelerde yayımlanmış eğitime ilişkin içeriklerin metinsel çözümlemesi gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, ekonomik, siyasal ve kültürel değişkenler göz önünde bulundurulduğunda; incelenen gazetelerin eğitim olgusuna ve eğitim haberciliğine yaklaşımları, gazetelerin ideolojik referanslarına ve yayın politikalarına göre farlılık göstermiştir. Ayrıca, seçilen gazetelerin önemli bir bölümü tiraj ve kârı öncelediğinden, eğitim alanında benimsenen özelleştirme, ticarileşme ve metalaşma politikalarına benzer yayın anlayışını benimsemiştir. Bunun en önemli kanıtı da incelenen gazetelerin sayfalarında yoğun oranda yayımladığı reklam ve reklam haberlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim -- Kamuoyuen_US
dc.subjectEğitim -- Siyasal yönler -- Türkiyeen_US
dc.titleYeni sağ politikalar çerçevesinde Türkiye basınındaki eğitim haberciliğine yönelik içeriklerin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 177 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster