Basın işletmelerinin organizasyon yapıları ve yönetim şekilleri : Türkiye'deki büyük basın işletmelerinde uygulama
Abstract
Çağımızda kitle iletişimi en ileri teknolojik boyutlarda gerçekleştirilmektedir. Teknolojiden en fazla payını alan görsel ve işitsel kitle iletişim araçlarının yanısıra yazılı basın ve ürünleri iletişim çağının en eski ve en etkili unsurlarıdır. Basının kitlelere, haber, yorum ve düşünce sentezini ulaştırabilme özelliği, diğer kitle iletişim araçlarına karşı sağladığı en temel üstünlüktür. Bir anlamda kitleleri yönlendiren basın işletmelerinin, kendi bünyelerinde çalışmaları ve çalışanları organize etme, yönetme ve insan unsuruna yaklaşım biçimleri nasıldır? Toplumları yönetmedeki başarı kendi işletmelerinde de gösterilmekte midir? Bu çalışmanın temel amacı, yukarıdaki sorulara teoride ve uygulamada cevap verebilmektir. Ayrıca, yapılan araştırmanın basın işletmeciliği literatürüne bir katkı olabileceği düşünülmüştür. Bu amaçlara yönelik olarak, çalışmanın birinci bölümünde genel olarak kitle iletişimi ve basın işletmeciliği; ikinci bölümde basın işletmelerinin yönetsel özellikleri, organizasyon yapıları ve yönetme şekillerine ilişkin teorik bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölüm uygulama çalışmasını ve sonuçlarını kapsamaktadır. Bu bölümde, basın işletmelerinin organizasyon yapıları ve yönetim şekilleri hakkında verilen teorik bilgilerin, Türkiye'deki büyük basın işletmelerinde geçerliliği araştırılmıştır. Büyük basın işletmelerimizde çalışanlara (yöneticiler ve yönetim dışındakiler) yönetilen anket soruları alınan cevaplar ve görüşler ışığında sonuca varılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]