Sönmez Holding Tekstil işletmelerine uluslararası pazarlama faaliyetleri
Özet
Çalışmamızın konusu 'Sönmez Holding Tekstil İşletmelerinde Uluslararası Pazarlama Faaliyetleri'dir. Sönmez Holding tekstil işletmelerinin uluslararası faaliyetleri pazar, mamul, etiketleme ve ambalajlama, kalite kontrolü ve standardizasyon, fiyatlama ve satış çabaları açısından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Öncelikle Sönmez Holding bünyesinde yer alan işletmeler kısaca tanıtılmıştır. Değerlendirmede Sönmez Holding tekstil işletmelerinin uluslararası pazarlama faaliyetlerini yürüten ve bir Dış Ticaret Sermaye Şirketi olan Sönmez Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş. esas alınmıştır. Faaliyet gösterilen ülkelerin çok olması nedeniyle uluslararası pazarlama faaliyetleri gösterilen dört ülke açısından incelenmiştir. Sönmez Holding uluslararası pazarlama faaliyetlerine ekonomide başlatılan dışa açılma çabalarının ve ihracata yönelik teşviklerin etkisiyle başlamıştır. Ancak bu faaliyetler bilinçli bir pazarlama anlayışı geliştirilmeden, faaliyetlerde ve organizasyonda sistemli bir yapılanmaya gidilmeden, gerekli araştırma ve incelemeler yapılmadan başlatılmıştır. Bu durum bir takım sorunlar yaratmıştır. Sönmez Holding'de uluslararası pazarlama faaliyetleri ve faaliyetlere ilişkin kararlar geniş pazarlama araştırmalarıyla, pazarın yapısı, rekabet koşulları, alıcıların özellikleri, istek ve gereksinimleri, ülkelerin ekonomik, sosyal ve kültürel özellikleri göz önüne alınarak düzenlenmelidir. Özellikle sorunların yoğunlaştığı pazara, mamule ve satış çabalarına ilişkin faaliyetler üzerinde dikkatle durulmalıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8767
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]