Süt ve ürünlerinde pazarlama : İzmir Türkiye Süt Endüstrisi Kurumu örneği
Abstract
Süt ve ürünlerinin insan sağlığı ve beslenmesinde önemli bir yeri vardır. Bu açıdan bakıldığında süt ve ürünlerinin pazarlaması ayrı bir önem kazanmaktadır. Çünkü, sözkonusu ürünlerin üretildikten kısa bir süre sonra bozulabilir olması, pazarlama faaliyetlerinde daha etkin olmayı gerektirmektedir. Bu çalışmada, süt ve ürünlerinin pazarlanması üç bölümde incelenmiştir. Birinci bölümde süt ve ürünleri pazar yapısı ile pazarın çeşitli özellikleri araştırılmıştır. Bu bölümde; süt üretimi, faaliyet gösteren işletmeler ve bu işletmelerin özellikleri, mevsimlere göre üretim ve tüketim değişimleri, tüketim yapısı, sokak sütçülüğü ve dış ticaret konuları genel olarak ele alınmıştır. İkinci bölümde pazarlama karması olarak belirtilen; ürün, fiyat, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım ile satış çabaları konuları ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Üçüncü bölümde de Türkiye Süt Endüstrisi Kurumu İzmir Süt ve Mamülleri İşletmesinin pazarlama faaliyetleri açıklanmıştır. Bu kısımda, işletmenin ürün, fiyat, dağıtım kanalı ve fiziksel dağıtım ile ilgili faaliyetleri araştırılmıştır. Ayrıca, satış faaliyetleri ve pazarlama raporları hakkında da bilgiler verilmeye çalışılmıştır. Sonuç ve öneriler kısmında, çalışmanın özeti yapılarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]