Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBektöre, Sabri
dc.contributor.authorSevim, Şerafettin
dc.date.accessioned2015-01-05T10:32:52Z
dc.date.available2015-01-05T10:32:52Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8822
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 15557en_US
dc.description.abstractMuhasebenin, toplu pazarlıkta karşılaşılan darboğazların aşılma- sındaki rollerinin araştırılması ve ölçülü teklif ve istek belirleme- deki yeri çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızın amacı, işçi sendikası ve işverenin toplu pazarlıktaki kararlarına temel oluşturacak bilgi gereksinmelerini belirlemek, bu bilgilerin muhasebe tarafından nasıl üretileceği, iletileceği ve toplu pazarlıktaki karar- larda nasıl kullanılacağına yönelik bir çerçeve oluşturmaktadır. Ça- lışmamız beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, toplu pazarlık ve toplu görüşme süreci analiz edilerek Türkiye'deki toplu pazarlık süreci ele alınmış tır. İkinci bölümde, toplu pazarlıkta rasyonel karar verme açısından bilginin önemi vurgulanarak tarafların gereksinim duydukları bilgiler belirlenmiş ve bu bilgilerin oluşturulmasında ve toplu pazarlıkta alı- nan kararlarda kullanılmasında muhasebenin rolü açıklanmıştır. Üçüncü bölümde toplu pazarlık süresinde bilgi açıklama sorunu ele alınarak, tarafların gereksinim duyduğu bilgilerin açıklanmasına yöne- lik bir çerçeve oluşturulmuştur. Dördüncü bölümde, toplu pazarlıkta alınacak kararlara temel oluş- turacak nicel ve nitel bilgilerin analiz edilmesi ele alınmıştır. Beşinci bölümde, Laspetkim-İş İşçi sendikası ile Brisa işletme- sinde konunun uygulama boyutu ele alınmış ve incelemelerimizin bir de- ğerlendirmesi yapılmıştır. Çalışmamız sonuç ve önerilerle tamamlanmış- tır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplu pazarlıken_US
dc.subjectMuhasebeen_US
dc.titleToplu pazarlıkta muhasebenin rolüen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 194, XXV s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster