Büro yönetiminde sistem yaklaşımı ve büro sisteminin iyileştirilmesi
Abstract
Hızlı değişen çevresel koşullar ve rekabet ortamı, işletmele- rin ellerindeki tüm kaynakları etkin ve verimli kullanmaya zorlamakta- dır. Bunu yaparken yöneticilerin aldıkları kararlar ve bu kararların kalitesi büyük önem taşır. Yöneticilerin bu işlevi yerine getirebilme- leri işletmenin iç ve dış çevresiyle ilgili bilgilerin akışı ile doğ- rudan ilgilidir. Bunları sağlayan ise, büyük ölçüde büro faaliyetleri- dir. İşletme sistemlerinde bilginin süreçlenmesi ve iletilmesi i- çin temel olan büro faaliyetleri, işletmenin tümüne yayılan bir dizi ve birbiriyle ilgili faaliyetleri içerir. Bu faaliyetler planlanmalı, organize edilmeli, yönetilmeli ve kontrol edilmelidir. Günümüzde büroların çağdaş, hızlı ve ekonomik olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle büro faaliyetlerine gereken önem verile- rek büro sistemi dizayn edilmelidir. Daha sonra sistem yaklaşımıyla büro sistemi analiz edilmeli ve gerekli iyileştirilmeler yapılmalıdır. Bu işlemler sonucunda sağlanan fayda tüm işletme faaliyetlerini etki- leyerek etkili yönetim için uygun ortamı sağlayacaktır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]