Türkiye'de sebze ürünlerinin pazarlanmasında dağıtım kanallarının yapısı ve işleyişi : (Karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri)
Abstract
Yaş sebzelerin üretimi hem Türk tarımı hem de ülke ekonomisi açısından önemli bir sektördür. Türkiye nüfusunun % 40'ı Tarım sektörü içinde yer almaktadır. Tarım sektörü içinde yaş sebze alt sektörü, yarattığı istihdam kapasitesinden dolayı önemli bir yere sahiptir. Yaklaşık 5 milyon kişi bu sektörün üretim, işleme ve pazarlama gibi çeşitli alanlarında çalışmaktadır. Yaş sebzelerin pazarlanması hasat, toplama, depolama, işleme ve taşıma gibi faaliyetleri kapsamaktadır. Bu süreç sebze ürünlerinin tüketiciler tarafından satınalınması ile sona ermektedir. Tez çalışması kapsamında yaş sebzelerin pazarlanmasında dağıtım kanalları üzerinde durulmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde, araştırmanın amacına, içeriğine, varsayımlarına ve kullanılan yöntemlere yer verilmiştir. İkinci bölümde, ülkemizde üretimi ve tüketimi yaygın olan sebzelerin pazarlama sistemlerinin işleyişi açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, araştırma kapsamına alınan sebzeler üretim, tüketim ve dağıtım yönleriyle incelenmeye çalışıl- mıştır. Dördüncü bölümde ise, araştırma sonucu saptanan sorunlara ilişkin çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]