Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorOyman, Mine
dc.date.accessioned2015-12-04T09:28:23Z
dc.date.available2015-12-04T09:28:23Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8911
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118326en_US
dc.description.abstractUluslararası pazarlamada adaptasyona karşı pazarlama program ve süreçlerinin standardizasyonu oldukça tartışmalı bir konudur. Pazarlama literatüründe bu konu 1960'lardan beri tartışılmaktadır. Akademisyenler 1960'lardaki tartışmalarda uluslararası reklamcılık stratejisi üzerinde yoğunlaşmıştır. Tartışmalar daha sonra uluslararası pazarlama programının diğer unsurlarını da içerecek şekilde geliştirilmiştir. Konuya ilgi 1980'lerdeki globalleşme eğilimleri bağlamında sürdürülmüştür. Bu çalışmada uluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi incelenmeye çalışılmıştır. Birinci bölümde standardizasyon kavramı ve standardizasyon stratejisinin genel yapısı incelenmiştir. İşletmeleri uluslararası pazarlarda standardizasyona yönlendiren nedenler, standardizasyon için gerekli koşullar ve standardizasyon stratejisini etkin bir şekilde uygulamada karşılaşılan zorluklar-sınırlamalar ele alınmıştır. İkinci bölümde pazarlama karması unsurlarının standardizasyonu ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Tez çalışması kapsamında tüketim ürünleri alanında İstanbul'da faaliyet gösteren yabancı işletmelerin pazarlama karması unsurlarında standardizasyon uygulamalarına yönelik bir araştırma yürütülmüştür ve çalışmanın üçüncü bölümü bu araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesini kapsamaktadır. İşletmelerin pazarlama karması unsurlarında standardizasyon uygulaması ve standardizasyon stratejisini etkileyen içsel ve dışsal faktörler ele alınmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası pazarlama -- Standartlaren_US
dc.subjectYabancı şirketler -- Standartlar -- Türkiyeen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada standardizasyon stratejisi : yabancı sermayeli işletmelere yönelik bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 192 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster