İşletmelerde vizyon bir uygulama örneği : TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. (TEI)
Abstract
Vizyon, bir işletmenin değerlerini, içinde bulunduğu durumu, ulaşmak istediği hedefleri belirleyen ve çalışanları ortak bir amaç etrafında bütünleştirerek, işletmeyi arzulanan geleceğe doğru yönelndiren bir süreçtir. Bu tez çalışmasında, işletmelerde vizyon konusu üç bölüm altında, bir işletmedeki uygulama ile birlikte incelenmiştir. Birinci bölümde, işletmelerin yönetiminde yeni bir süreç olarak gündeme gelen vizyon ve öğeleri tanımlamakta, iş yaşamının giderek değişkenliğini arttırdığı, rekabetin şiddetlendiği günümüzde vizyonun işletmeler için önemi, stratejik planlama ile ilişkisi ve vizyon ihtiyacının anlaşılması ile ilgili konular anlatılmaktadır. İkinci bölümde, vizyon oluşturma süreci ve aşamaları incelenmektedir. Vizyon oluşturma sürecinde aktif görev alması gereken kişiler ve eğitimleri, sürecin başarı ile uygulanabilmesi için gerekli stratejik özellikler, yönetim grubunun, liderlerin ve çalışanların rolleri, vizyonun başarısızlığa uğrama nedenleri özetlenmektedir. Üçüncü bölümde, vizyon oluşturma sürecinin uygulanmasına örnek olarak, TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) incelenmektedir. Onbir yıllık yeni bir işletme olmasına rağmen TEI, ABD'li ortağı GEAE'nin de katkısı ile uluslararası standartlarda güvenilir, yüksek kalitede ve düşük maliyetle uçak motoru parçası üretimi yapan bir kuruluş olarak kendini kanıtlamış, her alanda uyguladığı, modern yönetim teknikleri ile özellikle 1990'lı yıllarda, dünyada meydana gelen hızlı değişime ayak uydurabilmiştir. Bu bölümde, TEI'nin vizyon oluşturma sürecinde izlediği yöntem anlatılmakta, uygulamanın olumlu yanları ve eksik kalan yönler analiz edilmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]