Oran analizi kullanımı ile işletmelerde başarım ölçüm ve değerlemesi ve bir uygulama
Abstract
İşletmeler amaçlarına ulaşmak için çeşitli faaliyetlerde bulunurlar. Bu faaliyetlerin temel amacı, işletme çıktılarının en yüksek kalitede olmasıdır. İşletmelerin belirli bir dönem sonundaki çıktısının başarım değerlemesi, varılan noktayla amaç arasındaki farkı ortaya koyacaktır. Vurguladığımız başarım ölçüm ve değerlemesinde işletme, oran analizi yoluyla işletme içi ve dışı bilgi kullanıcılarına, işletme faaliyetleri sonucunun etkinliği ve üretkenliği hakkında bilgi vermektedir. Analiz sonuçlarına göre sapmalar belirlenecektir. Daha sonraki plan ve programlar bu sonuçlar doğrultusunda yönlendirilerek, yeni hedefler belirlenecektir. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, başarım kavramı ve başarım ölçüm ve değerleme göstergeleri tanıtılmıştır. İkinci bölümde, üretkenlik ölçümü, başarım ölçüm ve değerleme esasları ve finansal olmayan başarım ölçüm ve değerleme konusu açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, başarım ölçüm ve değerleme yaklaşımları açıklanarak, oran analizi kullanımı ile başarım ölçüm ve değerlemesinin nasıl gerçekleştirileceği incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise, başarım ölçüm ve değerlemesinde kullanılan oranların bir işletme üzerinde uygulaması yapılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]