Gümrük Birliğinin seramik sektörü üzerine yönetsel etkileri
Abstract
Türkiye'nin GB'ne girmesi ile birlikte işletmeler rekabet güçlerini arttırmak için yoğun çalışmalar içine girmişlerdir. Ülkemiz pazarı şimdiye kadar dış rekabete karşı çok iyi korunduğundan GB ile dışa açılma serbest rekabet ortamını da getirecektir. Bu durum işletmelerin kendilerini, rakiplerini, pazarı, müşteriyi, teknoloji çok iyi takip edip yeni durumlara hemen adapte olmasını gerektirmektedir. Bu çalışmada, ülkemiz seramik işletmelerinin yoğun rekabet ortamından planlama, örgütleme, koordinasyon, denetim, teknoloji, ar-ge, yöneltme, işbölümü-uzmanlaşma, karar verme, haberleşme, parasal kaynak, hedef pazar, reklam ve dağıtım kanalı açısından ne şekilde etkilendiği belirlenmeye çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]