Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorErginel, Hale
dc.date.accessioned2012-03-16T16:28:36Z
dc.date.available2012-03-16T16:28:36Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8952
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 121851en_US
dc.description.abstract"Turizm Pazarlamasında Reklam Stratejisi" konusunda hazırlanmış olan bu tez ; dört bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölümde ; turizmin tanımı ve sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. Turizm ; insanların sürekli ikamet ettikleri, çalıştıkları ve her zamanki doğal ihtiyaçlarını karşıladıkları yerler dışında, dinlenme-eğlenme- merak-spor-sağlık-kültür-deneyim kazanma-akraba ziyareti-kongre ve seminerlere katılma-dini gerekleri yerine getirme v.b. gibi nedenlerle kişisel veya toplu olarak yaptıkları seyahatlerden ve gittikleri yerlerde en az bir geceleme yaparak, turizm işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetleri talep etmelerinden ortaya çıkan iş ve ilişkiler bütünü olarak tanımlanır. Turizm ; turistlerin geldikleri yere (iç turizm, dış turizm). turist sayısına (bireysel turizm, kolektif turizm, kitle turizmi). turistlerin seyahat amacına (dinlenme turizmi, sosyal ve kültürel turizm, sportif turizm, sağlık turizmi, dinsel turizm, ekonomik turizm, politik turizm, aile turizmi, gençlik turizmi). seçilen zamana (yaz turizmi, kış turizmi) kış turizmi), seyahat edilen süreye (kısa süreli turizm, uzun süreli turizm), sosyolojik yönden (lüks turizm, geleneksel turizm, sosyal turizm), ulaşım araçlarına göre (karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu turizmi) sınıflandırılabilir. Tezin İkinci Bölümünde ; turizm pazarlaması konusu şu ana başlıklar altında incelenmiştir. Turizm pazarlamasının tanımı ve amaçları, özellikleri, yeri ve önemi, fonksiyonları, turizm pazarının analizi, turistlerin satınalma karar süreci, turizm pazarlamasında pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi. Bu ana başlıklar altında ; turizm ürünü, fiyatın önemi ve fiyatlandırma teknikleri, dağıtım kanalı, reklam, personel, fiziksel ortam, süreç yönetimi konuları işlenmiş olup, bunlar ; hizmet pazarlamasında 7P olarak bilinen pazarlama karması elemanlarını oluşturmaktadır. Turistlerin satın alma karar süreçleri ise ; ihtiyaçların ortaya çıkması, seçeneklerin belirlenmesi, seçeneklerin değerlendirilmesi, alım kararı, alım sonrası davranışlardan oluşmaktadır. Ayrıca bu bölümde ; turizm pazarlamasında pazar bölümlemenin yararları, pazar bölümlemede izlenebilecek yöntemlerden ; coğrafi etkenler, ekonomik ve demografik etkenler, tüketici davranışları dikkate alınarak pazar bölümleme konuları geniş bir şekilde ele alınmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm -- Pazarlamaen_US
dc.subjectTurizm -- Pazarlama -- Türkiyeen_US
dc.subjectReklamcılık -- Turizmen_US
dc.titleTurizm pazarlamasında reklam stratejisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 217 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster