Toplam kalite yönetimi sisteminde süpermarket işletmelerinin tedarikçilerle ilişkileri Migros Türk T.A.Ş. tedarikçilerle ilişkiler sisteminin incelenmesi
Abstract
Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de bir çok kuruluş Toplam Kalite Yönetimi'ne geçmeye çalışmaktadır. Farklılaşmanın, esnekliğin giderek öne çıkmaya başladığı günümüzde, 'rekabet' ve 'hız' sanayi kesiminde olsun hizmet kesiminde olsun tüm kuruluşlarda önem kazanırken ; Toplam Kalite tüm bunları sağlamanın en önemli şartı olan bir hedef haline gelmiştir. Müşteri tatmininin önem kazandığı bir dönemde, müşterilere sunulan ürünlerin ve hizmetlerin kalitesinin düzeyi tasarım ve tedarikte yatmaktadır. Çalışmada, müşteri tatmininin başlangıç noktası olarak 'tedarik' gösterilmeden önce kalite kavramının geçmişteki ve günümüzdeki konumu anlatılmış, hemen sonra ise özelde süpermarket işletmeleride kalite konusuna değinilmiştir. Binlerce ürünün tüketicilere sunulduğu yer olan süpermarketlerde fevkalade önem arzeden tedarik konusu pazarlamada kaçınılmaz olan 'uygun zaman, uygun yer, uygun mal' üçlemesinin ağırlık noktasını oluşturmaktadır. Satınalırken kazanmanın önemli olduğu süpermarket işletmelerinde tedarik, müşteri tatmininin, kalitenin ve karın başladığı yerdir. Çalışmanın son bölümünde Migros Türk T.A.Ş. örneği ile süpermarket işletmelerinde tedarik bölümünün ve fonksiyonunun önemli örneği ile gösterilmeye çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]