Veri tabanlı pazarlama Ekinciler Holding A.Ş. uygulaması
Özet
Veri tabanlı pazarlama bilgi teknolojisinden ve önceleri bir bakıma imkansız olan müşteri verilerini çoğaltmak ve kullanmak için bilgisayarların artan gücünden ve azalan maliyetlerinden yararlanan yeni bir pazarlama yaklaşımıdır. Veri tabanlı pazarlama ; şirketin müşteri odaklı programlarını kişiselleştirilmiş, düzenli bir şekilde bağlantısı olan ve maliyet etkili bir tarzda sürdürmesi için bilgisayar ve iletişim teknolojisinin günümüzdeki geniş potansiyelinden yararlanma kabiliyeti olarak tanımlanabilir. Veri tabanlı pazarlamanın gelişiminin altında yatan iki eğilim vardır. Bunlardan bir tanesi teknolojik gelişmelerdir. Diğeri ise, pazarlama faaliyetlerindeki özelliklerin ve yaklaşımların değişmesi olarak göze çarpmaktadır. Veri tabanlı pazarlama ; ölçülebilir ve test edilebilir bir yapıya sahip olması, seçici olması, kişiselleştirilebilmesi ve esnekliği gibi üstünlükleri nedeniyle diğer pazarlama yaklaşımlarından ayrılmaktadır. Günümüzde firmaların müşteri yaratmada, müşteri/olası müşterileri ile aralarında uzun dönemli ilişkiler kurmalarında, pazarlama maliyetlerini azaltmalarında hedef kitlelerini daha ayrıntılı bir biçimde belirleyebilmelerinde ve pazarlama faaliyetlerini bu yönlere kaydırmada ve en önemlisi içerisinde bulundukları ağır rekabet koşulları altında varlıklarını sürdürebilmelerinde kullanabilecekleri en etkin pazarlama yaklaşımı veri tabanlı pazarlama yaklaşımıdır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9014
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]