Sağlık hizmetlerinin pazarlamasında kalite ve hasta tatmini : (Eskişehir Devlet Hastanesinde bir araştırma)
Özet
Sağlık hizmet pazarlaması 1980 yılından önce birkaç istisna dışında sağlık hizmetleri endüstrisinde mevcut değildi. Ancak bugün ise sağlık hizmetleri pazarlaması özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki sağlık endüstrisinde önemli bir unsurdur. 1990'lı yıllardan beri Türkiye'deki sağlık sistemine olan ilgi önemli derecede artmıştır. Kalite konusu son yıllarda sağlık hizmetleri endüstrisinde büyük ilgi görmüştür. Hizmet kalitesi ile tatmin arasında açık bir ilişkinin olduğu konusunda görüş birliği bulunmaktadır. Sağlık hizmet kalitesi ve hasta tatmininin ölçülmesi yıllardır yoğun yoğun bir şekilde yapılmaktadır. Hasta tatmininin ölçülmesine olan bu ilgi Türkiye'de de artmaktadır. Bu yüksek lisans tezi üç bölümden olumaktadır. Birinci bölümde hizmet, sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetleri pazarlaması kavramları açıklanmaktadır. İkinci bölüm sağlık hizmetlerinde kalite ve tatmin konuları ile ilgilidir. Üçüncü bölüm sağlık hizmet kalitesi ve hasta tatmini ile ilgili Eskişehir Devlet Hastanesinde yapılan bir araştırmayı kapsamaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9113
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]