Sigorta işletmelerinde rekabet stratejileri ve bir uygulama
Abstract
Bilgisayar teknolojisi ve bilgi çağının etkisiyle dünyamızda meydana gelen değişim sonucu, müşterilerin istek ve ihtiyaçları, hizmet sektörünü müşteri odaklı olmaya yöneltmiştir. Rekabet ortamının her geçen gün artması işletmelerin; güvenilir, kaliteli ve hızlı hizmet sunmasını, işletmeleri diğer işletmelerden farklı kılabilecek stratejik planlar yaparak üstün ve zayıf yönlerini tanımlamasını, amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek için pazarın durumu ve müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine göre rekabet stratejilerini uygulamasını gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı; kuramsal bilgilerin ışığı altında bir hizmet sektörü olan sigorta hizmet sektöründen iki işletmeyi örneklem alıp, stratejik yönetim süreci ile birlikte rekabet stratejilerini uygulayıp uygulamadıklarını saptamak ve sonuçları değerlendirerek sigorta işletmelerine öneriler getirmektir. Bu amaçla öncelikle literatür taraması yapılmış ve konu ile ilgili kuramsal bilgiler verilmiştir. Çalışmanın birinci bölümü hizmet ve hizmet kavramları, hizmet sektörünün önemi, ikinci bölümü stratejik kavram ve stratejik yönetim süreci ile birlikte rekabet stratejilerini içermektedir. Çalışmanın üçüncü ve son bölümü ise uygulama kısmıdır. Bu bölümde sigorta sektöründen iki işletme ele alınarak stratejik bir yaklaşım ile mülakat soruları yöneltilmiş ve sigorta işletmelerinin stratejik yönetim ve rekabet stratejilerini ne denli uygulayıp uygulamadıkları incelenmiş ve elde edilen sonuçlar yorumlanarak genel bir değerlendirmeyle sona erdirilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]