Yükseköğretim kurumlarında büyüme stratejileri
Abstract
Günümüz dünyasına damgasını vuran bilgi üretimi ve kullanımı alanında yaşanan gelişmeler, nitelikli insan gücüne olan talebi sürekli artırmaktadır. Bu gelişmenin hızı insan gücünün yalnızca geçmişte iyi eğitilmiş olmasını değil, aynı zamanda eğitimin sürekli olmasını, öğrenme ile eğitimin birbirini tamamlamasını gerekli kılmaktadır. Geçmişe dayalı olarak bir kez edinilmiş bilgi birikimi çerçevesinde ömür boyu süren mesleklerin geçerliliği giderek kaybolmaktadır. Bu anlamda, ülkemizde karşılaşılan siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel sorunların çözümünde yaşamsal bir rol oynayan nitelikli insan gücünü yetiştirecek üniversite sisteminin de kendini yenilemesi kaçınılmazdır. Türk yükseköğretim sisteminin büyümesi ve yenilenmesi yalnızca günün koşullarına uymak biçiminde algılanmamalı, aynı zamanda gelecekteki gelişmeleri de kavrayacak şekilde düşünülmelidir. Türk yükseköğretim sistemi ve üniversiteler çağa uygun olarak yeniden yapılandırılmalıdır. Sistemin 21. yüzyılda büyüyebilmesi ve ülke ihtiyaçlarına etkin cevap verebilmesi için, eğitimin ve bilimsel araştırmanın gerektirdiği her türlü tesis, teçhizat ve araç-gereç ihtiyacı karşılanmalıdır. Bilginin tek taraflı ve pasif olarak aktarıldığı bir platform olmaktan çıkarılmalıdır. Aksine bilginin bizzat üretimine ve uygulamasına adapte olabilecek, özgür düşünen, evrensel ve yerel kültürü, insani değerleri benimsemiş insan gücünün hazırlandığı bir ortama dönüştürülmelidir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]