Yeni ürün geliştirme ve Pınar Entegre Et ve Un Sanayii A.Ş.'de bir uygulama
Abstract
Yenilik hızla değişen günümüz dünyasında yaşayan bizleri her yönden saran bir olgudur. Günümüzün değişen çevresel, teknolojik, toplumsal ve ekonomik koşulları bireylerin tüketim alışkanlıklarında değişikliklere neden olmaktadır. Müşteri odaklı, modern pazarlama anlayışını benimseyen işletmelerde bu değişime ayak uydurmak zorundadırlar. Eğer işletme bu değişen koşullara ayak uydurmazsa yok olup gitmeye mahkumdur. Bu nedenle yeni ürün geliştirme faaliyetleri bir işletme için hayati önem taşımaktadır. Ancak, yeni ürünler bir işletmeyi yaşatan ve onun geleceğini şekillendiren en önemli öğe olmasına rağmen, başarılı yeni ürünler geliştirebilmek rastlantılarla oluşan bir durum değildir. Aksine işletmeler planlı yeni ürün geliştirme faaliyetleri ve düzenli yeni ürün geliştirme süreci ile başarılı olabilmektedir. Çünkü yeni ürün geliştirme oldukça masraflı bir iştir ve bu yüksek maliyetin yanında oldukça yüksek başarısızlık oranları söz konusudur. Bu nedenlerden ötürü yeni ürün geliştirme; üzerinde dikkatle durulması gereken önemli bir işletme faaliyetidir. Çalışmada yeni ürün geliştirme konusu ve yeni ürün geliştime süreci incelenmiştir. Ayrıca Pınar Entegre Et ve Un Sanayi A.Ş.'de yapılan bir uygulamaya yer verilmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]