İşletmelerde toplam kalite kültürü değerlerinin gelişmesinde örgüt kültürü etkilerinin incelenmesi ve Ford Otosan İnönü Fabrikası'nda bir uygulama
Abstract
Toplam kalite yönetimi olarak adlandırılan ve örgüt kültürünü deiştirerek sürekli iyileştirmeyi amaçlayan müşteri odaklı bu yönetim stratejisi, kısa zamanda gelişerek salt iş dünyasında değil, hemen her dalda uygulama alanı bulmuştur. Bu doğrultuda geleneksel yapıdan kurtulan işletmeler, küresel dünya düzenine ayak uydurarak toplam kalite kültürüne yol almaktadırlar. Bu çalışma, işletmelerde toplam kalite kültürü değerlerinin gelişmesinde örgüt kültürü etkilerinin incelenmesini kapsamaktadır. Birinci bölümde, örgüt kültürü ve toplam kalite kltürü kavramları açıklanmıştır. İkinci bölümde, örgüt kültürünün toplam kalite kültürüne dönüşümünde izlenecek yol ele alınmıştır. Son bölümde ise, teorik bilgiler ışığı altında, Ford Otosan'da bir anket çalışması yapılmış, analiz edilerek yorumlanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]