Kurum imajının yaratılmasında vizyon yönetiminin etkilerinin incelenmesi ve Ford Otosan işletmesinde bir uygulama
Özet
Küreselleşmeyle birlikte günümüzde, insanlığın ilgi, ihtiyaç ve beklentileri sürekli farklılaşmakta, rekabet artmakta ve pazar koşulları zora sürüklenmekte, daha bir çok etken sahnede yerini almaktadır. Bu değişime ayak uydurmak, aynı renkleri taşıyan kalabalığın arasından farklı bir renkte göze batmak ve krizlerin çöküşler getirdiği dönemlerde dimdik ayakta durabilmekle mümkündür. Buna paralel olarak, işletmelerin başarısının, güçlü bir kurum imajı oluşturulmasına bağlı olduğu görülmeye başlamıştır. İşletmelerin güçlü bir kurum imajını oluşturabilmeleri için önemli bir faktör de, etkili bir vizyon geliştirmektir. Büyük başarılara ulaşmış güçlü bir imajı olan işletmelere bakıldığında, hemen hepsinde olan ortak yön; kim olduklarını, ne yaptıklarını ve niçin yaptıklarını bilmeleridir. İşletmede paylaşılan bir vizyonun olması başarıyı arttıran unsurlardandır. Bu amaçla işletme yönetiminin ana sorumluluklarından birisi, sürekli olarak işletmenin vizyonunu, çalışanlara iletmek ve bu vizyonun işletme için çalışan herkes tarafından paylaşılmasını sağlamaktır. Paylaşılan bir vizyon, çalışanların işletme hedeflerini gerçekleştirmede tek bir vücut olarak çalışmasını sağlayacak, bu yolla oluşturulan güçlü örgüt kültürü çalışanlar üzerindeki iç imajı olumlu etkileyecektir. Bilginin en önemli güç haline geldiği günümüzün küresel dünyasında işletmelerin; vizyonu, misyonu, amaçları, hedefleri, hakkında hedef kitleleri bilgilendirici özelliğe sahip güçlü bir kurum imajı anlayışına ihtiyaç duyulmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9256
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]