Yaş meyve sebze ihracatında dağıtım kanalları ve bir uygulama
Abstract
Coğrafi ve iklim şartlarının uygun olduğu, çoğu meyve-sebzenin üretildiği Türkiye'de, üreticinin karşılaştığı sorunlardan biri yetiştirdiği ürünün karşılığını alamamaktır. İç piyasa, üretilen meyve-sebzenin tamamını tüketmeye yeterli olmadığı içinfazla üretilen ürünler fiyatın düşük olmasına sebep olmaktadır. İhraç edilsin veya iç piyasada tüketilsin, meyve-sebzelerin üreticiden tüketiciye kadar olan aşamasında ürün ve üründe kalite kayıpları çok olmaktadır. Meyve ve sebzelerin daha çok taze tüketiliyor olması ve üretimden tüketime kadar geçen sürede ürün kaybının çok olması yaş meyve-sebzelerin pazarlanmasında dağıtım kanallarının önemini ön plana çıkarmaktadır. Kaliteli ürün üretmek kadar onu pazarlamanın da büyük çaba gerektirdiği günümüzde, ürünlerin son tüketiciye kadar kalite kaybına uğramadan ulaştırılması büyük önem taşımaktadır. Yaş meyve ve sebzeler, yapılarının gereği çabuk bozulabilir nitelikte olduklarından; bu ürünlere yönelik pazar bulma faaliyetleri öteki gıda ürünlerine göre daha çok bilgi, dikkat ve teknik gerektirmektedir. Yaş meyve-sebzelerin pazarlanmasında dağıtım kanalının önemine ve ortaya çıkabilecek sorunları ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmanın uygulaması, Antalya Yaş Meyve-Sebze Hali'nde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde gerçekleştirilmiştir. Dağıtım kanalının faaliyetlerine yönelik sorunlar ortaya konulmuş, bu sorunlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Programing for Social Scientist) istatistik programı ile değerlendirilmiş, çalışmanın hipotezlerine yönelik verilerin ilişkilendirilmesinde parametrik olmayan testlerden Ki-Kare analizi uygulanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]