Otomotiv sanayi ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğretim üyelerinin on-line otomobil satın alma tercihleri üzerine bir uygulama
Özet
"Karayolları Taşıt Araçları İmalat Sanayi" olarak tanımlanan otomotiv sanayi, yarattığı katma değer, sağladığı istihdam, geliştirdiği teknolojiler ve yaptığı yatırımlarla, dünya ekonomisinde önemli bir yere sahiptir. Otomobil, arazi aracı, minibüs, otobüs, kamyon vb. otomotiv ana sanayi ürünleri ile cam, lastik vb. otomotiv yan sanayi ürünlerinin imalat, montaj ve onarımını kapsayan otomotiv sanayi, Panhard & Levassor, Ford, Toyota gibi öncü firmalarca geliştirilen, devrim niteliğindeki üretim anlayışları doğrultusunda şekillenerek günümüzdeki yapısına ulaşmıştır. Otomotiv sanayi ürünlerine yönelik pazarlama anlayışları da üretim anlayışlarına bağlı olarak gelişerek, günümüz otomotiv sanayi ürünleri pazarlamasını oluşturmuştur. 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, yerel ve üretim odaklı bir yapıya sahip olan otomotiv sanayi ürünleri pazarlamasını, küresel ve müşteri odaklı bir yapıya dönüştürmüş, bu dönüşümde küresel iletişimi kolaylaştıran "İnternet" önemli bir fonksiyon üstlenmiştir. Otomotiv sanayi, önceleri pazarlama faaliyetlerini destekleyici küresel bir "tanıtım" ortamı olarak kullandığı interneti zamanla küresel bir "satış" ortamına dönüştürmeye çabalasa da, internetin fiziksel ortamdan "farklı" bir pazarlama ortamı olması nedeniyle başarılı olamamıştır. İnternet, sanal, etkileşimli iletişim/satış sürecinde müşterileri güçlü kılan farklı bir pazarlama ortamıdır. Otomotiv sanayi ürünleri pazarlamasının üretim sürecinden başlayarak bu farklı ortamın gerektirdiği şekilde yeniden yapılandırılması, intemetin küresel bir satış ortamına dönüştürülmesini sağlayacaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9300
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]